شیلنگ پنوماتیک

برای انتقال انواع سیالات و گازها در صنایع مختلف از انواع شیلنگ فشار قوی پنوماتیک استفاده میشود. این تولیدات از جمله ابزارهای کارآمد و مهمی هستند که انجام بسیاری از فرآیندهای صنعتی بدون آنها عملا امکان پذیر نیست. برای اهداف گوناگون و انتقال گاز و مایعات پرفشار، وجود ابزارهایی مطمئن و با ایمنی بالا ضروری است، به طوری که با کمترین اصطکاک و مقاومت بتواند فرآیند انتقال آنها را به انجام برساند. انتخاب شیلنگ پنوماتیک، بهترین راهکار برای دستیابی به این اهداف است.

 

انواع شیلنگ های پنوماتیک

شیلنگ های فشار قوی، براساس شاخصه ها و ویژگی های مختلف قابل دسته بندی میباشند. به عنوان مثال، نوع ماده ای که توسط شیلنگ های فشارقوی انتقال داده می شود، می تواند از فاکتورهای شناسایی و طبقه بندی این نوع شیلنگ باشد. با توجه به نوع کارایی، ضخامت و دوام امکان معرفی انواع مختلف این تجهیزات صنعتی بر اساس آنها وجود دارد. مواد اولیه و به کار رفته در تولید این محصولات معیاری برای تقسیم بندی آنها است.

 

شیلنگ فشار قوی پلی اورتان (PU)

شیلنگ های پلی اورتان محصولی مقاوم و منعطف است که در قطرهای 4 تا 16 میلی متر تولید می شوند. این محصول باعث انتقال سیالات مختلف با سهولت و ایمنی بالایی میباشد. این نوع شیلنگ پنوماتیک در برابر ساییدگی و پیچ خوردگی دارای پایداری بالایی میباشد، در دمای 80 درجه سانتیگراد عملکرد فوق العاده ای داشته و فشار ترکیدگی آن 10 بار می باشد. به دلیل انعطاف بالای این محصول موجب شده تا در فضاهای کوچک به راحتی قابل نصب و استفاده باشد.

 

مواد اولیه صنایع لاستیک سازی

نوع دیگر شیلنگ پنوماتیک با عنوان شیلنگ پلی آمید شناخته می شود. این محصول نمونه نایلونی یا شفاف شیلنگ های فشار قوی است با توجه به وزن سبک آن، استحکام بالایی دارا میباشد و دارای شعاع خمش بالایی است.این نوع شیلنگ در مقایسه با سایر محصولات، توانایی تحمل فشار بالاتری دارد که دلیل آن پایداری این شیلنگ و میزان مقاومت خستگی آن میباشد. شاخصه دیگر این شیلنگ قابلیت جذب کمترین مقدار رطوبت است که بسیار کاربردی می باشد.

 

شیلنگ فشار قوی پلی اتیلن (PE)

پایداری مطلوب در مقابل ترکیبات شیمیایی با درجه خلوص پایین و همچنین انعطاف پذیری فوق العاده از ویژگی های شیلنگ پلی اتیلن می باشد. این محصول برای سیستم های مه پاش در  فضای باز استفاده می شود و در مقایسه با سایر انواع شیلنگ های قوی پنوماتیک دارای قیمت مناسب تری است.

 

شیلنگ فشار قوی پی وی سی (PVC)

پی وی سی مخفف پلی وینیل کلراید از جمله تولیدات ارزشمند در صنایع پتروشیمی به حساب می آید، ماده اولیه و به کار رفته در ساخت یکی دیگر از شیلنگ های فشار قوی پنوماتیک است که وزنی بسیار سبک و انعطاف پذیری بالایی دارا میباشد. از مزایای شیلنگ پی وی سی امکان استریلیزه مداوم و پی در پی آن بدون کمترین آسیب می توان اشاره کرد. این محصول به راحتی در دسترس همه مصرف کنندگان و صنایع مختلف قرار دارد و از قیمت مناسبی برخوردار است.

 

شیلنگ فشار قوی پلی پروپیلن (PP)

شیلنگ پلی پروپیلن دارای وزن کمتری نسبت به سایر محصولات میباشد، همچنین دارای مقاومت ایده آلی در برابر حرارت و ترکیبات شیمیایی است. انعطاف پذیری این دسته از شیلنگ های فشار قوی نسبتأ پایین تر بوده در مقایسه با دیگر محصولات. درجه سختی این محصولات به گونه ای است که در شرایط سخت مقاوم است. این محصولات در برابر فشار های بسیار قوی استفاده میشود.

جهت خرید انواع شیلنگ ها و قطعات پلاستیکی به سایت ما مراجعه کنید.

 

Recommended Posts